Úvod Omega-3 mastné kyseliny v těhotenství

Omega-3 mastné kyseliny v těhotenství

Omega3 mastné kys. v těhotenstvíNa zvýšený příjem omega-3 mastných kyselin by se měly soustředit především budoucí maminky. Jejich dostatečný příjem totiž podporuje kvalitní vývoj plodu a je vhodnou prevencí před předčasným porodem a dalšími potížemi, které mohou souviset s obranyschopností plodu nejen před narozením, ale i v jeho dalším vývoji po narození.
Nedostatek omega-3 mastných kyselin může dokonce vést i narušení vývoje mozku a celkově centrální nervové soustavy u plodu.


Diskuse (16 komentářů)

ALENA, (04. 06. 2012 05:49) Reagovat
Žena by se v těhotenství měla všeobecně starat o vhodnou stravu. Já právě kvůli těhotenství začala více jíst ryby, které jsem dříve konzumovala jen výjimečně. Naštěstí mě snaha o zdravou výživu neskončila ani po porodu a kojení. celkově se cítím lépe.
Františka, (15. 08. 2012 07:34) Reagovat
Já se také snažím. Dříve jsem se hodně odbývala v jídle, nebo jedla dost nezdravě. Zdravá výživa se mi vyhýbala obloukem, ale teď v těhotenství se na to soustředím a je to skvělý. Rozhodla jsem se, že v tom budu pokračovati i po porodu. Začala jsem to dělat pro miminko, ale budu to dělat i kvůli sobě.
Katka, (10. 09. 2012 10:17) Reagovat
Já se na správnou výživu také více zaměřuju, až teď v těhotenství, a proto jsem se také dostala k omega3mastným kyselinám, ale nevím, jak je mám přijímat, když nejím ryby a ani některé další doporučené potraviny. Mohu zvolit potravinové doplňky? Nejsem si jistá, jestli jsou vhodné pro těhotnou ženu.
Lucie, (05. 10. 2012 10:21) Reagovat
Jsem těhotná a chci si zajistit všechny potřebné látky a teď zkoumám omega3 mastné kyseliny, akorát nevím, jaký zdroj by byl nejlepší, když se mi ryby hnusí.
šárina, (17. 10. 2012 11:03) Reagovat
A co ty potravinové doplňky? Ty je asi možné užívat i v těhotenství.
Zdena, (11. 12. 2012 14:38) Reagovat
Tak jsem si také pořídila potravinové doplňky s omega3mastnými kyselinami. Ryby totiž nejím, ale v poslední době se více zajímám o zdravou stravu. Je to ho teď všude plno, tak jsem si řekla, že je na čase , abych se do toho taky opřela a shodila nějaký to kilo.
Katka, (13. 03. 2013 10:51) Reagovat
Já sice ryby jím, ale nějak je nedokážu včlenit do jídelníčku v množství, které se doporučuje v rámci zdravého životního stylu.
šárka, (02. 07. 2013 13:31) Reagovat
To asi u nás málokdo. Vždyť se říká, že by měly být v jídelníčku třikrát týdně nebo kolikrát. To je strašně moc. I když...já když nemusím vařit, tak celkem pravidelně se stravuju tuňákovými konzervami. to se asi také počítá ne?:)
Katy, (03. 10. 2013 10:18) Reagovat
Podle toho, jaké tuňákové konzervy myslíš. Některé jsou kvalitní, ale jiné se snad ani za rybu počítat nedají. Já mám docela ryby ráda, ale v mé primární rodině se nejedli skoro vůbec, až teď já to víc zavádím.:)
Anna, (03. 03. 2014 14:19) Reagovat
Pokud si člověk koupí levné konzervy s tuňákem tak obsahují rozdrcené zbytky a ještě nejsou ve vlastní šťávě, ale obsahují nějaký olej, jehož kvalita může být různá, takže když jde o tuňákovou konzervu, je lepší si připlatit, jinak to nemá žádný efekt.
Aňa, (04. 04. 2014 07:26) Reagovat
Nejím ryba a jsem teď na začátku těhotenství. Měla bych brát nějaké tablety s omega3 mastnými kyselinami. Nerada bych jich měla málo. Na druhou stranu potravinovým doplňkům moc nefandím. Tak nevím.
Klára, (10. 07. 2014 05:37) Reagovat
Když nejíte ryby, zaměřte se na jiné potraviny, které obsahují omega3 matné kyseliny. Vždy je lepší přijímat důležité látky v jídle než formou tablet. Já osobně beru jen nějaké vitamíny na podzim, abych odolala chřipkovým epidemiím.
Marie, (01. 03. 2015 10:58) Reagovat
Ale tak omega3mastné kyseliny jsou především v rybách, ty ostatní zdroje nejsou až tak významné (alespoň podle mě), takže myslím, že když někdo není ryby vůbec, měl by omega3 kyseliny doplnit formou potravinových doplňků, zvlášť u žen v těhotenství je to důležité.
Radka, (30. 08. 2015 12:33) Reagovat
Já myslím, že je důležité, aby těhotná žena měla všechny živiny, ale měla by je skutečně přijímat hlavně přírodně, protože jinak by těch doplňků musela brát mraky - kyselina listova, železo, omega3 kyseliny a nevím, jestli jsem ještě na něco nezapomněla.
Terka, (09. 10. 2015 11:02) Reagovat
Určitě by strava měla být na prvním místě při přijímání důležitých živin, ale třeba od svého gynekologa vím, že s kyselinou listovou, kterou v těhotenství ženy hodně potřebují, je to problematické. Moc nefandím různým doplňkům stravy, ale kyselinu listovou úžívám.
Verča, (29. 12. 2015 15:16) Reagovat
Jj, mě taky gynekolog řekl, ať beru kyselinu listovou - hned, co jsem mu řekla, že bych se s manželem chtěla začít snažit o dítě. Celkově teď dbám více na přísun vitamínů a minerálů, tak snad se brzy zadaří.
Nový příspěvek
Copyright 2006–2018 © Omega-3 mastné kyseliny
Kontakty